Direktør Elin Floberghagen presenterte planene for felles portal for medlemmene på fagpressedagen tirsdag.

Foto: Gard Michalsen, Medier24

Fagpressen med egen nettportal

Fagpressen vil lansere en felles plattform for innhold fra sine over 200 medlemmer. 

– Vi jobber nå med en felles plattform for innhold fra alle medlemmer. Vi vil skape oppmerksomhet om det store mangfoldet og innholdet i vår bransje sa Fagpressens direktør Elin Floberghagen fra scenen i sin åpningstale på Fagpressedagen tirsdag.

Målet er å synliggjøre journalistikken for både publikum, beslutningstakere og øvrige medier. Portalen skal være på plass til 1. april. Nå blir det navnekonkurranse på hva plattformen skal hete. Les mer her.

På Fagpressedagen ble det også presentert ferske opplagstall for fagpressen. Opplaget øker med 1,7 prosent i 2015. 

– Opplaget har økt hvert år de siste elleve årene, sier Kjartan Tyvand, ansvarlig for opplagskontrollen i Fagpressen. Les mer her.