Her er logoen til "Hvor har du det fra?"

Journalistikk-kampanjens logo er klar - med flere kjente referanser. Se den her.

Kampanjen for journalistikken har som mål å bidra til at unge i alderen 15-19 år bli gode og kritiske mediebrukere.

Bak kampanjen står alle medieorganisasjonen; Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Norsk Presseforbund, Landslaget for lokalaviser, Fagpressen og Mediebedriftenes Landsforening, samt NRK og TV2.

HER KAN DU SE LOGOEN I STØRRE FORMAT

HER ER LOGOEN MED NYNORSK TEKST

Prosjektleder Arnt Sommerlund sier dette om bakgrunnen for navnevalget:

- Vi skjønte tidlig at alt som hadde «kampanje» i navnet ikke nødvendigvis hadde god klangbunn i målgruppen; unge i alderen 15 til 19 år. Derfor måtte vi finne noe som «snakket» bedre med ungdommen selv. Vi fulgte et hovedspor i journalistikken (metode) som er «kildekritikk», og fant da et begrepet som unge selv bruker i skolegården. Når de hører et rykte eller en nyhet, så er ofte den umiddelbare responsen «Hvor har du det fra?».

Her kan du lese mer om bakgrunnen for navnevalget og logoen.