NRK skal markere #Hvorhardudetfra

Samtlige 13 distriktskontorer i NRK har satt som mål at hver region/fylke skal arrangere minst ett tiltak i løpet av høsten som er knyttet til målene i «Hvor har du det fra?» – Kampanjen for journalistikken. 

Det skal de gjøre enten alene eller i samarbeid med andre mediehus i sine regioner, melder distriktsredaktør Heidi Pleym.

Pleym er NRKs representant i prosjektgruppen i det nasjonale prosjektet, der programredaktør Lars Kristiansen (Dokumentar og samfunn) er NRKs representant i styringsgruppen.

Alle mediehus over hele landet oppfordres til å markere kampanjen med åpne mediehus og debattmøter i høst.

Kampanjen for journalistikken har som mål å bidra til at unge i alderen 15-19 år bli gode og kritiske mediebrukere – gjennom kunnskap om journalistisk metode og medieetikk.

Bak kampanjen står alle medieorganisasjonen; Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Norsk Presseforbund, Landslaget for lokalaviser, Fagpressen og Mediebedriftenes Landsforening, samt NRK og TV2.