Vårets viktigste møteplass for medieledere

Skaff deg viktig påfyll på NRs vårmøte, Medieleder2016 og Nordiske Mediedager i Bergen 10.-13. mai. Se smakebiter fra programmet og meld deg på her.

MELD DEG PÅ HER

SMAKEBITER FRA PROGRAMMET:

  • Utnytt innholdet ditt! Dominik Grau, innovasjonsdirektør i Ebner Media Group gir oppskriften på hvordan du lager innhold som varer lengre og er bedre tilpasset markedet og nisjene.
  • Hvordan finansiere framtidas journalistikk - Yasmin Namini, tidligere chief consumer officer, New York Times om nye forretningsmodeller
  • Sjef i eget liv. Slik takler du press, stress og omstillinger - Ingvard Wilhelmsen,  lege, hypokonder-ekspert og en av Norges mest etterspurte foredragsholdere.
  • Fersk undersøkelse: Ser folk forskjell på journalistikk og reklame?
  • Boklansering: Slik drar du enda flere bra damer. Ny håndbok i rekruttering av kvinnelige redaksjonelle ledere. 
  • Ny undersøkelse: Redaktørrollen i endring.  
  • Slik forteller vi de beste historiene: Som vanlig blir det eksempler i fleng på gode journaliske prosjekter på NRs vårmøte
  • Slik innoverer vi: De nominerte i innovasjonsklassen til Årets Mediepriser presenteres.
  • Hvordan blir framtida til Amedia? Vil det fortsatt være et Amedia i 2017? Konsernsjef Are Stokstad forteller om nåtid og framtid

Medieleder 2016 arrangeres på Scandic Ørnen Hotel, rett ved Grieghallen.

Pris for hele det faglige programmet 11. mai: kun kr 1000 (eks mva).

Dette er tredje året Norsk Redaktørforening og Mediebedriftene går sammen om Medieleder 2016 i Bergen. Også i år blir det noen felles sesjoner og egne parallellsesjoner for redaktører og direktører. Som påmeldt kan du delta fritt på hvilken sesjon du ønsker.

Meld deg på tidlig, så er du garantert billett til utdelingen av utdelingen av Årets mediepriser 11. mai. 

10. mai kl 20.00 - NRs kom-sammen-arrangement

11. mai

  • 09.30-17.00 Medieleder 2016 + NRs vårmøte og MBLs årskonferanse.
  • 18.00 Offisiell åpning av Nordiske Mediedager, Grieghallen (alle deltakere på Medieleder 2016 har anledning til å delta her, uavhengig om de er påmeldt Nordiske Mediedager - husk deltakerpass!)
  • 19.00 Medieprisvorspiel med tapas på Ricks 
  • 20.30 Den store prisfesten - utdeling av Årets mediepriser på Ricks

12.-13. mai Nordiske Mediedager, Nordens største årlige mediekonferanse med over 100 foredragsholdere, 50 sesjoner og 1800 deltakere. Programmet lanseres fortløpende. Nytt av året er også et egen spor på tema AdTech. Først ut i årets prgram er Chad Mumm, VP i VOX Entertainment og Creative Director i VOX Media som leder selskapets satsing på levende bilder. Han vil fortelle hvordan de jobber, og hva de tenker om fremtiden.

SPESIALPRIS PÅ NORDISKE MEDIEDAGER: Deltakere på Medieleder 2016 har adgang til åpningen av Nordiske Mediedager kl 18.00 onsdag 11. mai. Ønsker du å delta på resten av mediedagene torsdag 12. og fredag 13. mai, får du spesialpris via NR (kr 3300 eks mva). Det er  dersom du melder deg på mediedagene  via vårt påmeldingsskjema at du får denne spesialprisen. (For å få denne prisen må du også være påmeldt Medieleder 2016.) Vær raskt ute! NMD blir fort fulltegnet. 

MELD DEG PÅ HER!

Billetter til Gullrute-showet og etterfesten legges ut for salg dagen etter presselanseringen i starten av april. Gullruten 2016 går av stabelen fredag 13.mai.  Klikk her gullruten@monstermail.no om du ønsker en påminnelse når billettsalget starter. (NB! Merk emnefeltet med «Påminnelse om billettsalg».)

Har du spørsmål, kontakt NR-sekretariatet.

Dominik Grau: Hvordan transformere en 200 år gammel printorganisasjon til å bli mobile first? Tyske Ebner Group har de senere årene utviklet organisasjonen aggressivt i måten de tilnærmer seg markedet, nisjene, innhold og sine egne ansatte. Ebners Chief Innovation Officer, Dominik Grau kommer til Bergen for å fortelle om deres store suksess med å transformere internasjonale magasiner til mobile first. Grau vil presentere Ebners "Evergreen-strategi" som vil være full av praktiske eksempler på hvordan de har modernisert selskapet og deres ulike merkevarer - blant annet WatchTime som økte lesertallet med 900 prosent på tre år.

Yasmin Namini er tidligere Senior Vice President, Chief Consumer Officer fra New York Times. Hun arbeider nå som frittstående konsulent og har noen av verdens ledende medieselskaper på sin kundeliste. Yasmin Namini var hovedansvarlig for å bygge opp New York Times sin forretningsmodell slik den nå ser ut. I New York Times ledet hun et team på over 150 personer innen digital, mobil og print marketing, branding, markedsanalyser, research og analyse. Tilsammen har hun arbeidet ca 30 år i New York Times. Hennes posisjon som styremedlem i INMA har også gitt henne en unik innsikt i den globale mediebransjen.

Ingvard Wilhelmsen er professor ved Universitetet i Bergen, spesialist i indremedisin og psykiatri og har siden 1995 drevet Norges eneste hypokonderklinikk. Wilhelmsen er mye brukt som foredragsholder og har gitt ut en rekke bøker - blant annet "Det er ikke mer synd på deg enn andre" (2011) og "Sjef i eget liv" (2004). Wilhelmsen lærer deg å leve smartere og bekymre deg mindre over ting du likevel ikke kan gjøre noe med.